Een klant wilde meer vermogen en drivability voor zijn TF 135. Deze beschikte al over een Kmaps Remap. We hebben daarop voorgesteld om de cilinderkop te vervangen door een VCC kop (grotere kleppen), deze te flowen (grotere inlaat en uitlaatkanalen) en deze te voorzien van vaste nokkenassen. De inlaatnokkenas is een snelle nokkenas van Pipercams geworden, die met speciale vernierpoelies exact op tijd is gezet evenals de standaard uitlaatnokkenas. Verder zijn de overige VVC voorzieningen op de kop afgedicht met blanking plates. Tenslotte is een PiperCross inductiekit geplaats om zo koud mogelijke lucht in de motor te krijgen in combinatie met Phoenix RVS uitlaat. Het resultaat, een motor met een mooie lineare koppelopbouw met een flinke extra boost boven de 3500 RPM en een geweldig geluid. De auto pakt vanuit elk toerengebied vlot op en trekt door tot ruim 7000 RPM. Je kunt er heel rustig en soepel mee rijden, maar de motor ook flink de sporen geven.. een geweldig resultaat waar zowel de klant als wij erg tevreden over zijn :-)
Nieuw, motor tuning
« Nieuw artikel in MG Nieuws, Transmissie en koppeling Nieuw artikel in MG Nieuws, Verlichting deel 1 en 2 »
Reactie plaatsen
Reacties