
Tijdens onze vakantie hebben we weer veel leuke, maar ook interessante dingen gedaan. Zo hebben we de fabrieken bij Lotus en Morgan bezocht. De jaarlijkse BMC Leyland bijeenkomst in Gaydon mochten we natuurlijk ook niet missen. Maar het meest interessant was nog wel ons bezoek aan VHS. Hier hebben de heren Andy Kitson en Alan Philips als verantwoordelijk engineers voor de ontwikkeling van het onderstel en handeling van de MGF en TF, ons een halve dag bijgepraat over alle ins en outs met betrekking tot de handeling van de MGF en TF. Ze vertelde over de compromissen die ze hebben moeten sluiten bij de ontwikkeling van het onderstel van de MGF en welke verbeteringen dat ze konden doorvoeren bij de TF. Ook zijn we bijgepraat over de uitlijning van beide auto's en wat te doen bij problemen. Als laatste hebben we een rit gemaakt in hun demo TF met daarop de nieuwe Bilstein Sport dempers, verstelbare draagarmen aan de voorzijde en extra zware stabilisatorstangen. Wat een verschil!
We hebben een proefset van deze dempers meegenomen en zelf getest op onze zwarte TF. Bij deze auto hebben we een paar geleden alle draagarmen en bussen vernieuwd. Met de nieuwe Bilstein sportdempers rijdt deze TF bijzonder strak. Toch was er nog een beetje onrust in de auto op de snelweg. Hierop hebben we ook de verstelbare draagarmen gemonteerd en vervolgens perfect uitgelijnd. Het verschil is duidelijk merkbaar! De auto rijdt nu superstrak, ook op hoge snelheden (200+ in Duitsland) en handelt perfect in de bochten (getest in de Eifel). Weer een mooie ontwikkeling van VHS.
Reactie plaatsen
Reacties